måndag 17 maj 2010

Helrenovering dags igen!

Idag var det dags för en helrenovering av min lilla tusse. Först fick han ett bad i morse, efter det, när jag torkade honom kröp han upp i mitt knä och njöt av att bli torkad faktiskt. När torkningen var färdig gick vi in på kammning, Mio låg fortfarande i mitt knä och somnade under kammningens gång. Ja, det var steg ett liksom! Steg två väntade vi nån timme med. Då blev det ullkammning, klippning och kloklippning, och han var så duktig! För alla förstagångsägare kan jag säga att jag råkade klippa för långt in (i pulpan) på ena klon så det började blöda, men jag torkade med papper och fortsatte med resten av tassen -som jag sedan dubbelkollade med min uppfödare och det var helt rätt gjort! Så, det var inte så farligt! Mio firade med att springa under en cykel och få en oljefläck mitt på huvudet! Så är det att ha en vit hund :)

Och nu, nu sover han så sött brevid mig, och det betyder att det är dags för mig att plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar